Zaczniesz o tym marzyć. Rewolucja w sektorze hamulców rowerowych

Podczas jazdy na rowerze hamowanie z wykorzystaniem obu hamulców jest kluczowe do uzyskania możliwie najwyższej skuteczności i bezpieczeństwa. Dlatego firma Magura postarała się o to, aby połączyć ze sobą dwa światy.
Zaczniesz o tym marzyć. Rewolucja w sektorze hamulców rowerowych

Tylny i przedni hamulec w jednym. IBS od Magura to rewolucja

Integralny System Hamowania (IBS) firmy Magura rewolucjonizuje podejście rowerzystów do hamowania, rozwiązując powszechny problem niechęci do używania przedniego hamulca. IBS firmy Magura radzi sobie z problemem zbytniego polegania na tylnym hamulce, automatycznie modulując siłę hamowania między obiema hamulcami za pomocą jednego naciśnięcia dźwigni. Ten innowacyjny system integruje się z istniejącym hydraulicznym systemem hamulcowym MT C4 i wykorzystuje moduł montowany na ramie, który proporcjonalnie aktywuje oba hamulce. Efektem jest zrównoważone i efektywne hamowanie, które poprawia stabilność i zmniejsza zużycie klocka hamulca tylnego.

Czytaj też: Tak ekologicznego roweru jeszcze nie widziałeś. Kosztuje krocie i może zostać wyśmiany

Zaprezentowany jako projekt na targach Eurobike, IBS wzbudził znaczne zainteresowanie i zdobył nagrodę, co doprowadziło do jego pierwszego komercyjnego zastosowania w rowerze elektrycznym cargo FS firmy Ca Go. Magura twierdzi, że rowery wyposażone w IBS mogą osiągnąć nawet o 40% krótszą drogę hamowania w porównaniu do rowerów używających tylko tylnego hamulca. System zapewnia bezpieczeństwo i zgodność z przepisami, zachowując tradycyjne układy hamulcowe przednie i tylne jako systemy zapasowe. Choć obecnie nie jest dostępny jako zestaw do modernizacji, sukces jego początkowego wdrożenia sugeruje szersze zastosowanie w przyszłych modelach rowerów.