Co zrobić z akumulatorami wyeksploatowanych samochodów elektrycznych?
Wiemy już, że innowacyjny projekt Porsche AG, który jest zlokalizowany w zakładzie firmy w Lipsku w Niemczech, wykorzystuje 4400 modułów akumulatorowych z pojazdów przedseryjnych i testowych, głównie modeli Taycan, aby zwiększyć efektywność energetyczną i zrównoważenie zakładu. System ten ma funkcjonować przez ponad dziesięć lat, jest podzielony na cztery kontenery z akumulatorami i może pracować przy obciążeniu do 20 procent powyżej normy przez krótkie okresy. Umożliwia również wymianę poszczególnych modułów akumulatorowych w razie potrzeby, co wydłuża jego czas eksploatacji.
Czytaj też: Fabryka broni rodem z przyszłości, czyli jak zdominować wroga już na liniach produkcyjnych
Integracja tego systemu z infrastrukturą energii słonecznej zakładu, która generuje do 9,4 MW, pomaga zmniejszyć obciążenia szczytowe i stabilizować lokalną sieć energetyczną, przyczyniając się do realizacji zarówno celów ekonomicznych, jak i ekologicznych. Projekt Porsche nie tylko optymalizuje zużycie energii w zakładzie w Lipsku, ale także stanowi wzór dla innych firm oraz fabryk. Poprzez ponowne wykorzystanie akumulatorów EV do stacjonarnego magazynowania energii, zanim zostaną one ostatecznie poddane recyklingowi, Porsche pokazuje swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i innowacje w zarządzaniu energią.