CD Projekt Red i Epic Games tłumaczą Tech Demo 

Co prawda do kolejnej odsłony o Wiedźminach, w której pierwsze skrzypce gra Ciri, jeszcze daleko, jednak demo ukazujące świat, w którym będziemy grać na silniku Unreal Engine 5, zapiera dech w piersiach. Na początek zauważę, że nie jest to rozgrywka z przyszłej gry CD Projekt Red, ale jedynie pokazanie możliwości silnika graficznego od Epic Games. Jest to ważne, ponieważ nie powinno się tego mylić, aby nie zawieść się w efekcie końcowym.
CD Projekt Red i Epic Games tłumaczą Tech Demo 

The Witcher 4 Unreal Engine 5 Tech Demo 

To nie jest rozgrywka Wiedźmina 4, ale nadal chcieliśmy włączyć charakterystyczną dla CD Projekt Red opowieść do demonstracji technologicznej, pokazując naszą nową protagonistkę Ciri w trakcie niebezpiecznego kontraktu z potworami. Ujawniamy również nigdy wcześniej niewidziany region Kovir, surową krainę, w której miasta są budowane na handlu i trzymają się z daleka od konfliktów zbrojnych, które nękają resztę północy – tłumaczy Sebastian Kalemba, Reżyser gry Wiedźmin 4.

Czytaj też: GeForce NOW idzie za ciosem, poszerzając bibliotekę gier 

Przejdźmy w takim razie do rozbicia tego demo na technologiczne czynniki pierwsze. Na początku został przedstawiony ML Deformer, który wykorzystuje wysokiej jakości dane wejściowe do uczenia maszynowego, aby skutecznie symulować i renderować złożone deformacje, takie jak ruch mięśni zwierząt czy ludzi. Powinno to umożliwić osiągnięcie kinowej jakości animacji w czasie rzeczywistym, z zachowaniem optymalnej wydajności silnika gry.

Czytaj też: Jensen Huang opowiada o niestandardowym układzie Nvidia SoC w Switch 2 

Następnie mamy Fast Geometry Streaming, dzięki któremu cały świat w grze ładuje się niezauważalnie i bez wpływu na wydajność. Oznacza to dla graczy poruszanie się postacią przez zmieniające się krajobrazy, a obiekty zawsze będą na miejscu, bez zacięć. Kolejnym bohaterem tego dema jest Nanite Foliage, który oferuje renderowanie zdumiewająco realistycznej i gęstej roślinności, dzięki czemu wypełniamy świat pięknymi i szczegółowymi krajobrazami, takimi jak bujne lasy, zachowując płynność gry.

Czytaj też: Nvidia z nowymi sterownikami Hotfix. Czy poprawią błędy? 

Następnie w technologii mamy Unreal Animation Framework, która wykorzystuje zaawansowane mieszanie i proceduralne animacje, pozwalając na jednoczesne zarządzanie wieloma złożonymi postaciami NPC. Dlatego właśnie scena z zespołem w Valdrest tętni życiem, a każda postać reaguje na otoczenie. Na koniec ujawnili działanie Mass Framework. Polega on na oparciu się na danych, dzięki czemu efektywnie zarządza tysiącami agentów przy minimalnym koszcie wydajności, co czyni go idealnym narzędziem do budowania dynamicznych i realistycznych populacji w grach.

Najnowsza wersja silnika Unreal Engine 5 robi wrażenie i trzeba pamiętać, że technologie w niej zawarte nie tylko będą działać w Wiedźminie 4. Zapewne w przyszłości szybko odnajdą się w innych projektach gier AAA.