Kolejne dowody na skok technologiczny dzięki Unreal Engine 5.6 

Unreal Engine, stworzony przez Epic Games, jest uznawany za jedno z najpotężniejszych narzędzi do tworzenia gier, symulacji i treści wizualnych w czasie rzeczywistym. Od premiery stabilnej wersji Unreal Engine 5.0, która miała miejsce 5 kwietnia 2022 roku, firma, pomimo małej konkurencji, cały czas rozwija swój silnik nie do poznania. Według nowego wideo porównawczego na YouTube, w Unreal Engine 5.6 i wersji 5.4, możemy zobaczyć, jak liczba klatek na sekundę wzrasta nawet o 25% dzięki lepszemu wykorzystaniu zasobów graficznych.
Kolejne dowody na skok technologiczny dzięki Unreal Engine 5.6 

Niezależne testy wykazały, że Unreal Engine 5.6 może być od 15% do nawet 35% szybszy niż wersja 5.4 

Jak większość z Was pamięta, po pokazie z Wiedźminem 4, Unreal Engine 5.6 zadebiutował na początku tego miesiąca, zaraz po prezentacjach na Unreal Fest, gdzie Epic Games ujawniło szereg znaczących usprawnień. Między innymi, sprzętowe przyspieszenie ray tracingu teraz efektywniej przenosi obciążenie globalnego oświetlenia Lumen na nowoczesne karty graficzne.

Czytaj też: Jez Corden dementuje plotki na temat nowej generacji konsol Xbox 

Dodatkowo nowa wtyczka Fast Geometry Streaming zapewnia płynne i wolne od zacięć wczytywanie rozległych, statycznych światów. Oczywiste jest, że animatorzy docenią odświeżony interfejs śladów ruchu, który przyspiesza regulację klatek kluczowych, a nowe profile urządzeń automatycznie optymalizują ustawienia dla docelowej liczby klatek na sekundę.

Czytaj też: Firma Shadow rośnie w siłę dzięki nowym planom 

Jednak to było tylko gadanie, teraz mamy niezależny dowód. Nowe porównanie od MxBenchmarkPC na YouTube, prezentujące Scans Factory Paris Tech Demo na RTX 5080, ujawnia znaczące usprawnienia w Unreal Engine 5.6 w porównaniu do wersji 5.4. Testy pokazują poprawę wydajności GPU o nawet 25%, co wynika z lepszego wykorzystania zasobów, choć wiąże się z większym zużyciem energii. Co imponujące, wydajność CPU wzrosła aż o 35%, zapewniając stabilniejsze czasy klatek.

Czytaj też: Tech Demo Wiedźmin 4 powstało na PS5 i oferuje 60 FPS, ale co z Xbox Series S? 

Dodatkowo, Unreal Engine 5.6 oferuje lepszą jakość obrazu dzięki dokładniejszemu oświetleniu i odbiciom Lumen. Omawiany test możecie obejrzeć pod spodem. Jeśli natomiast jesteście ciekawi całości w celu własnej głębokiej analizy, możecie pobrać demo techniczne Unreal Engine 5.6 Paris – Fontaine Saint-Michel i samodzielnie je przetestować na swoim komputerze.