Rewolucyjna technologia DLSS Transformer zmniejsza użycie pamięci VRAM o 20%
Ta aktualizacja to świetna wiadomość dla graczy z kartami graficznymi wyposażonymi w 8 GB pamięci VRAM. Kluczową zmianą jest przejście od tradycyjnych sieci neuronowych splotowych, wykorzystywanych w poprzednich iteracjach DLSS, do architektury Transformer. To innowacyjne podejście pozwala na ocenę relacji między wszystkimi pikselami w obrębie jednej klatki i aplikowanie tej wiedzy w sekwencji wielu klatek.
Czytaj też: Nvidia może stracić przez drogi i czasem niedostępny sprzęt do sztucznej inteligencji
Mimo tak zaawansowanego podejścia, inżynierom Nvidii udało się udoskonalić algorytmy zarządzania pamięcią, zapewniając niskie zapotrzebowanie na zasoby i generowanie bardziej precyzyjnych oraz spójnych wizualnie obrazów. W standardowych rozdzielczościach nowa wersja DLSS oferuje ulepszenia w zużyciu pamięci VRAM. Przykładowo, w 1080p DLSS potrzebuje teraz tylko 87,8 MB VRAM, co oznacza spadek ze 106,9 MB w poprzedniej wersji SDK.
Czytaj też: Nintendo Switch 2 krytykowane za słabą wydajność
Podobne redukcje o około 20% zaobserwowano również w rozdzielczościach 1440p, 4K, a nawet 8K. Dla graczy z kartami graficznymi o mniejszej ilości pamięci oznacza to znacznie płynniejszą rozgrywkę i możliwość cieszenia się lepszą grafiką bez żonglerki w ustawieniach jakości obrazu. W nadchodzących miesiącach deweloperzy i twórcy silników gier będą integrować model DLSS Transformer ze swoimi produktami.
Czytaj też: Rewolucja w świecie HDMI, przygotujcie się na wersję 2.2
Dla nas oznacza to znacznie szerszy dostęp do lepszych tytułów, w tym AAA, dla słabszego sprzętu. Oczywiście zyskują na tym również usługi strumieniowania gier, takie jak GeForce Now czy handheldy. Jest więc możliwe, że w przyszłości 8 GB VRAM wciąż będzie wartościową ilością.