Ulepszenia kompatybilności Legion Go S i nowe opcje ułatwień dostępu
Aktualizacja cechuje się dodaniem dedykowanej strony ustawień ułatwień dostępu. Znajdziemy tam opcje, które pozwolą dostosować Steam do potrzeb indywidualnego użytkownika, w tym ustawienia czytnika ekranu, filtrów kolorów, skalowania interfejsu, trybu wysokiego kontrastu oraz ograniczonego ruchu. Wprowadzono również nową zakładkę w bibliotece gier, zatytułowaną „Zgodne ze SteamOS”, która jest dostępna specjalnie dla użytkowników Lenovo Legion Go S.
Czytaj też: Nowa wersja Nvidia DLSS może zmniejszyć problem 8 GB ilości VRAM
Dodatkowo, z myślą o graczach (bo kto inny kupuje przenośne konsole?), dodano również wewnątrz gier skróty klawiaturowe do szybkiego otwierania menu głównego (domyślnie Shift+Tab) i menu szybkiego dostępu (domyślnie Ctrl+Shift+Tab). Kombinacje te można w łatwy sposób dostosować w menu Ustawienia -> W grze.
Czytaj też: Nvidia chyba szykuje się na zaprezentowanie RTX 50 w wersji SUPER
Poza tym poprawiono szybkość instalacji aktualizacji klienta Steam, co eliminuje problem, gdzie w niektórych przypadkach operacja ta trwała nienaturalnie długo. Skrócono również czas uruchamiania Steama dla graczy posiadających dużą liczbę gier spoza Steam dodanych do klienta. Usprawniono proces wprowadzania do urządzenia, który teraz zawiera kluczowe informacje dotyczące kontroli rodzicielskiej.
Naprawiono również kilka istotnych błędów, w tym:
- Problem z działaniem przycisku przywracania ustawień fabrycznych po zaznaczeniu opcji „Zainstaluj ponownie SteamOS”.
- Błąd uniemożliwiający instalację niektórych aplikacji na Lenovo Legion Go S.
- Problem z niedziałającą kombinacją przycisków kontrolera do przybliżania na interfejsie Steam Decka.
- Błąd występujący przy wyświetlaniu zakładki aktywności na stronie szczegółów dla gier, w które nie grał żaden znajomy, ale były dodane do listy życzeń.
- Niedziałającą opcję „Przeglądaj pliki lokalne” dla gier spoza Steam w trybie pulpitu.
- Problem z nieprawidłowym odtwarzaniem niektórych filmów przy uruchamianiu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że główne okno klienta przejmowało aktywność dla niektórych linków otwieranych z okien czatu.
- Usunięto problem, w którym główne okno klienta uzyskiwało priorytet nad pewnymi oknami dialogowymi (np. informującymi o konflikcie plików w chmurze) po kliknięciu.
W dziale Steam Input wprowadzono szereg usprawnień i dodano wsparcie dla nowych kontrolerów:
- Możliwość przypisania łopatek oraz przycisków L4 i R4 na kontrolerze 8BitDo Ultimate 2C Wireless Controller (połączenie Bluetooth i tryb DirectInput).
- Możliwość przypisania łopatek i przycisków C oraz Z na kontrolerach z serii FlyDigi Vader.
- Możliwość przypisania łopatek na kontrolerach z serii FlyDigi Apex.
Poprawiono również wprowadzanie danych dla użytkowników najnowszego oprogramowania układowego odbiornika Mayflash GameCube.
Czytaj też: Blue Screen of Death umarł – nadchodzi nowy ekran śmierci
Naprawiono następujące błędy związane ze Steam Input:
- Przedwczesne odrzucanie akcelerometrów wykazujących szum przez system kalibracji żyroskopu.
- Używanie niepoprawnej skali przez mierniki szumu żyroskopu i akcelerometru.
- Problem, który uniemożliwiał kreatorowi kalibracji przechodzenie między etapami na Lenovo Legion Go S i ASUS ROG Ally.
- Brakujące ikony dla Lenovo Legion Go S w grach korzystających z API Steam Input i funkcji TranslateOrigin (np. Marvel’s Spider-Man Remastered).
- Niewyświetlanie szablonów w zakładce szablonów okna wyboru przypisania na urządzeniach Lenovo Legion Go S.
Ta aktualizacja poprawia zasięg ustalania środkowej pozycji dla drążków kontrolerów Nintendo Switch Pro oraz usprawnia działanie danych wejściowych w grze Ratchet and Clank: Rift Apart na Lenovo Legion Go S. Uaktualniono również ikony dla Lenovo Legion Go S w grze The Last of Us Part II Remastered.
W Remote Play poprawiono odporność dźwięku na zmienne warunki sieciowe, co powinno zapewnić płynniejsze wrażenia podczas strumieniowania gier. Na koniec, dla urządzeń działających na SteamOS (innych niż Steam Deck, takich jak Lenovo Legion Go S), ikony obsługi kontrolera są teraz wyświetlane na miniaturach gier, tuż obok informacji o zgodności ze SteamOS, ułatwiając identyfikację wspieranych gier.
Jak widać po tej skali napraw, poprawek, a także implementacji nowości, firma Valve nie patyczkuje się i coraz mocniej eksperymentuje ze swoim systemem działającym na innych urządzeniach. Dla zwykłych graczy to bardzo dobra wiadomość, ponieważ staje się realną konkurencją dla systemu Microsoftu w sektorze gier, a dodatkowo zwiększa wydajność na urządzeniach dedykowanych wyłącznie do gier. Jeśli odrobinę pomarzymy, to może za jakiś czas spróbują usprawnić system do poziomu laptopów gamingowych (wtedy byłyby naprawdę gamingowe), co z pewnością znalazłoby sporo odbiorców.