Zero zdziwienia, Todd Howard znowu kłamał w sprawie Starfield

Bethesda zapowiedziała wielką aktualizację Starfield. Dzięki niej produkcja choć trochę zbliży się do tego, czym miała być wcześniej. Jak się okazuje, wiele rzeczy, które były niemożliwe do wykonania — da się zrobić.
Starfield
Starfield

Starfield w 60 fps na Xbox Series X

Przed premierą Starfield, Todd Howard, bronił 30 klatek na sekundę w wersji gry na Xbox Series X, nazywając to… decyzją kreatywną. Śmiechu było co niemiara, ponieważ nikt jeszcze tak ładnie nie odpowiedział na pytanie, dlaczego jego produkcja działa tak źle na konsoli, która miała uruchamiać wszystkie gry w 4K i 60 fps.

Czytaj też: PlayStation Plus maj 2024 z polską grą, choć może to niepokoić

Oczywiście minęło kilka miesięcy, gra na Steam ma oceny mieszane, tytuł nie ma szans stanie się kultową produkcją jak inne gry studia i… nagle okazuje się, że się da. W majowym patchu pojawi się użyteczna mapa, generowane tereny świata będą ładniejsze, grę będzie można bardziej spersonalizować, a do tego w przyszłości pojawi się pojazd do poruszania się po planetach. Co jednak z wydajnością na Xbox Series X?

Jak się okazuje, też się dało! Bethesda przedstawiła szczegóły działania Starfield na Xbox Series, po tym jak gracze zainstalują majową aktualizację.

W nowej aktualizacji umożliwiamy to na konsolach Xbox Series X za pomocą kilku opcji, których możecie użyć, aby dopasować ustawienia do swojego stylu gry i ekranu. W przypadku każdej z tych opcji zdecydowanie zalecamy monitor ze zmienną częstotliwością odświeżania (VRR) działający z częstotliwością 120 Hz oraz upewnienie się, że wasza konsola Xbox jest skonfigurowana tak, by wykorzystywać jego możliwości. Jeśli skonfigurujecie ją w ten sposób, gra Starfield będzie domyślnie ustawiać docelową liczbę klatek na sekundę na poziomie 40, zachowując priorytet dla wyświetlania pełnej oprawy graficznej.

Czytaj też: Macie GTA+? To macie darmową grę

W jaki sposób będą działały opcje “Docelowa liczba klatek na sekundę” oraz “Priorytet”?

  • Docelowa liczba klatek na sekundę: Będziecie mogli wybrać pomiędzy 30, 40, 60 lub nieograniczoną liczbą klatek na sekundę na ekranach VRR. Jeśli nie posiadacie ekranu VRR działającego z częstotliwością 120 Hz, nadal będziecie mogli wybrać 30 lub 60 klatek na sekundę. Przy wyborze 60 klatek na sekundę na wyświetlaczu bez VRR czasem wystąpić może rwanie się obrazu.
  • Priorytet: Będziecie mogli nadać priorytet grafice lub wydajności podczas próby utrzymania docelowej liczby klatek na sekundę. Po wybraniu docelowej liczby klatek na sekundę na poziomie 60 lub wyższym zalecamy zmianę tej opcji na wydajność. Nadanie priorytetu grafice pozwala zachować najwyższą rozdzielczość przy jednoczesnym utrzymaniu pełnej szczegółowości efektów specjalnych, oświetlenia i tłumów. Ustawienie priorytetu na wydajność obniża wewnętrzną rozdzielczość i szczegółowość efektów specjalnych, oświetlenia i tłumów. Oba tryby mogą dynamicznie dostosowywać wewnętrzną rozdzielczość, gdy sceny lub akcja stają się bardziej wymagające. Podczas przełączania się między trybami można zauważyć krótkotrwałą zmianę oświetlenia spowodowaną dostosowywaniem się systemu do nowych ustawień.