Jeśli korzystacie z wielu sprzętów i macie wolny Internet, nową funkcję Steam dosłownie pokochacie
Nie każdy ma dostęp do nieograniczonego i szybkiego Internetu, który może w kilkadziesiąt minut zapewnić dostęp do ważącej kilkadziesiąt gigabajtów gry. Sprawy komplikują się wtedy, kiedy na co dzień korzysta z np. laptopa i komputera, a chce mieć grę na obu platformach albo kiedy stawiamy nowy system i pozbawiamy się wszystkich danych. Rozwiązanie jest stosunkowo proste. Po pobraniu gry na jeden z dysków, trzeba ją albo udostępnić w sieci lokalnej, albo przenieść na zewnętrznym nośniku pamięci. Cały ten proces trochę trwa i… no co tu dużo mówić, nie sprawia wrażenia, jakby był czymś, czego oczekujemy w XXI wieku od największej cyfrowej platformy dystrybucji gier.
Czytaj też: Odrażające, paskudne… ale sensowne. Naukowcy opracowali idealne drony szpiegujące
Dlatego też Valve rozpoczęło właśnie testy bezpośredniego transferu plików gier między dwoma platformami z zalogowanymi kontami Steam. W praktyce więc firma postanowiła ułatwić proces przesyłania gier w sieci lokalnej, ubierając go w steamowe funkcje tak, aby pliki trafiały na pewno w odpowiednie miejsce i od razu były inicjowane, a nie wymagały fikołków, aby aplikacja Steam wykryła pliki gry. Będzie to arcyużyteczne zwłaszcza dla tych osób, które mają Steam Decka czy gospodarstw domowych z wieloma pecetami lub laptopami. W takich sytuacjach wystarczy, że tylko jedna osoba pobierze grę, a pozostałe zaczną pobierać ją “lokalnie”, nie obciążając łącza i ciesząc się prędkościami rzędu nawet 100 MB/s.
Czytaj też: Repliki prawdziwego świata dokładne co do piksela. Powstało niezwykłe narzędzie do modelowania w 3D
Na razie funkcja działa tylko do przesyłania plików gier z PC na PC oraz z PC na Steam Deck. Próba przeniesienia plików gier ze Steam Deck na PC nie jest obecnie obsługiwana. Dodatkowo “zarówno nadawca, jak i odbiorca muszą być zarejestrowani w Steam Beta”, co nie jest dziwne, bo obecnie to funkcja eksperymentalna. Warto wspomnieć, że podczas tych transferów wysyłane będą tylko pliki gry, a nie pliki zapisów i konfiguracji.