EB Eins to aktualnie najlżejsza motorówka z napędem elektrycznym
EB Eins jest najlżejszą na świecie motorówką z napędem elektrycznym, która waży zaledwie 89 kg. Z racji jej wymiarów, można przewozić ją na dachu odpowiednio dużego samochód zupełnie tak, jak kajak. Firma Kaebon oferuje ją z dwoma opcjami napędu elektrycznego Torqeedo, które zapewniają moc napędową, odpowiadającą silnikowi benzynowemu o mocy 9,9 koni mechanicznych lub 25 koni mechanicznych. Ten wybór wpływa też na pojemność akumulatora, bo Torqeedo Cruise 6.0 ma do zaoferowania 5,8-kWh ogniwo, a Torqeedo Cruise 12.0 już 10-kWh.
Czytaj też: Pierwszy taki prom na świecie. MF Hydra zachwyca swoim potencjałem
Te akumulatory przekładają się na wytrzymałość do 45 minut przy pełnej mocy lub do 10 godzin przy powolnym rejsie. Takie wyniki nie wypadają szczególnie źle i są ograniczeniem samej technologii układu napędowego, niż niekompetencji firmy, co widać po smukłym i zdecydowanie opływowym kształcie motorówki EB Eins. Oczywiście to nie tak, że ta motorówka zachwyca wagą ze względu na wszystkie swoje cechy, bo w praktyce z pewnością w ciągu prawie dwóch wieków (pierwsza motorówka powstała w 1838 roku) powstały inne modele, które mogą pochwalić się innymi wyjątkowymi możliwościami, jak np. korzystniejszym stosunkiem wagi do mocy układu napędowego.
Czytaj też: O tym jachcie marzycie. Rejs na nim może trwać w nieskończoność
Motorówki EB Eins nie są jednocześnie jeszcze dostępne do zamówienia. Na stronie internetowej producent podkreśla przynależność projektu do fazy przedprodukcyjnej i zdradził, że jego plan rozpoczęcia zamówień przypada na lato 2023 roku.