Nintendo Switch 2 ma być przełomowe. Ogromna moc zamknięta w przenośnej konsoli do gier

Switch 2 to jedna z najbardziej wypatrywanych przenośnych konsol do gier i trudno się temu dziwić po tym, jak Nintendo samodzielnie tchnęło w rynek handheldów nowe życie. Aktualne plotki na temat tego sprzętu sugerują, że w konsoli Switch 2 zostanie zamknięta ogromna moc.
Nintendo Switch 2 ma być przełomowe. Ogromna moc zamknięta w przenośnej konsoli do gier

Ogromna moc i wielkie możliwości. Czym zostanie napędzona konsola Nintendo Switch 2?

Wedle najnowszych nieoficjalnych informacji Nintendo Switch 2 ma zostać napędzony układem System-na-Chip (SOC) T239, za którego będzie odpowiadać oczywiście Nvidia. Wstępne przecieki sugerują, że to dokładnie SOC połączy architekturę GPU Nvidia Ampere z CPU na bazie technologii Arm, oferując nieporównywalne doświadczenie w grach w formie przenośnej. Zwłaszcza że ten układ może być produkowany przy użyciu 8-nm technologii Samsunga i to nawet tej ulepszonej (7LPH), a choć nie wypada to najlepiej na tle 5-nm układów, które już powstają, to Nintendo zwykło stawiać właśnie na doskonale sprawdzone technologie, a nie najnowsze nowinki.

Czytaj też: Masz kartę GeForce i grasz w Starfielda? Mamy dla ciebie dobre informacje

Wedle plotek wspomniany T239 zaoferuje aż 1280 rdzeni CUDA z 10 bloków SM, które to składają się właśnie z 128 rdzeni CUDA każdy. Po stronie procesora centralnego w grę ma wejść osiem doskonale nam znanych rdzeni Cortex A78 w wersji C, czyli z łącznie 8 MB pamięci podręcznej L3. Wspomina się również o tym, że Nintendo i Nvidia mogą z czasem wprowadzić na rynek potężniejszego Switcha, bo wspomniane SoC ma być bardzo ograniczonym układem względem swoich pełnych możliwości.

Czytaj też: AMD oszalało? Nvidia na zawsze zostanie z koroną króla na rynku kart graficznych

To wprawdzie tylko plotki, ale Nintendo Switch 2 po prostu musi być potężny i przełomowy, bo zamknięte pokazy tej konsoli pozwoliły wybrańcom pograć w gry w rozdzielczości 4K i 60 FPS. Konsola w nowej wersji będzie zresztą również obsługiwać zarówno Ray Tracing, jak i technologię DLSS. Więcej oficjalnych informacji powinno pojawić się w przyszłości.