Fossil kończy ze smartwatchami. Czym teraz zajmie się firma?

Szukając eleganckich smartwatchy z pewnością natknęliście się na modele marki Fossil. Inteligentne zegarki działające pod kontrolą Wear OS swego czasu były jednymi z popularniejszych na rynku, ale ich czas przeminął. Firma zdecydowała się na zaprzestanie produkcji tego typu urządzeń.
Fossil Hybrid HR
Fossil Hybrid HR

Fossil nie będzie już produkować smartwatchy

Rynek smartwatchy prężnie się rozwija, a do sprzedaży co i rusz wchodzą nowe, coraz lepiej wyposażone modele. Często jednak zależy nam na czymś prostszym, bardziej eleganckim i tutaj z pomocą przychodziła nam marka Fossil. Firma inwestowała w te urządzenia już od 2015 roku, była więc „starym wyjadaczem” i naprawdę długo pozostawała w grze. Najwidoczniej jednak ten czas w końcu dobiegł końca, na co zresztą powoli się zanosiło.

Czytaj też: Google znów nie mógł utrzymać w tajemnicy swojego smartfona. Pixel 8a zdradza swoje tajemnice

Ostatnią serią, jaką Fossil wypuścił do sprzedaży, była 6.generacja smartwatchy, debiutująca w 2021 roku. Spodziewaliśmy się, że w 2024 roku dostaniemy kolejne modele, ale na to raczej nie ma już co liczyć. Jeff Boyer, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny Fossil, potwierdził tę wiadomość na łamach serwisu The Verge.

Ponieważ krajobraz smartwatchów znacząco ewoluował w ciągu ostatnich kilku lat, podjęliśmy strategiczną decyzję o wyjściu z branży smartwatchy.

Trochę trudno się temu dziwić. Urządzenia producenta cechowały się klasycznym, eleganckim wyglądem, funkcjami smart i konkurencyjną ceną, ale wciąż nie oferowały tylu funkcjonalności, co modele konkurencji. W dodatku do tej pory Google niezbyt się starał, by Wear OS był atrakcyjnym systemem – nieregularne aktualizacje, brak optymalizacji i wiele innych problemów nie działało na korzyść tych urządzeń. Najwyraźniej nie chcąc nagle wszystkiego zmieniać, Fossil woli skupić się na innych produktach.

Grupa Fossil przekierowuje zasoby, aby wspierać podstawowe segmenty naszej działalności, które w dalszym ciągu zapewniają nam duże możliwości rozwoju: projektowanie i dystrybucja ekscytujących tradycyjnych zegarków, biżuterii i wyrobów skórzanych pod naszymi własnymi i licencjonowanymi markami.

Czytaj też: Samsung ma nowy pomysł na smartfona i to naprawdę zaskakujący

Co jednak z tymi urządzeniami, które już trafiły na rynek i są w posiadaniu klientów? Nie ma się co martwić, firma obiecała bowiem, że będzie udostępniać aktualizacje Wear OS dla istniejących smartwatchy „przez kilka następnych lat”.