PlayStation 6 w produkcji. Sony myśli tylko o jednym

Sony chowa przed nami kilka sprzętów PlayStation. Niedawno poznaliśmy przenośną konsolkę, a teraz wyciekają informacje na temat PlayStation 5 Pro oraz PlayStation 6.
playstation 6
playstation 6

PlayStation 6, 5 Pro oraz Portable

Jakiś czas temu do sieci wyciekły pierwsze informacje na temat hardware’u od Sony. Marka PlayStation nie zwalnia tempa, nie zamierza stawać się jakoś znacznie bardziej pecetowa, a do tego bierze się za eksperymenty. To dalej alternatywa do grania na komputerach. Wiemy już, że w zaawansowanej fazie planowania jest już nowe PlayStation Portable, a przynajmniej tak chcą ją nazywać gracze. Urządzenie pozwoli uruchamiać gry z PlayStation 4 i PlayStation 5, a jeśli wszystko pójdzie dobrze – trafi do sprzedaży w okolicach premiery PlayStation 6.

Czytaj też: Spider-Man 2 po pół roku otrzyma wyczekiwaną funkcję

To jednak nie wszystko co wiemy, o tym nad czym pracuje Sony. Już od kilku miesięcy zaczynają przeciekać wieści o PlayStation 5 Pro. Pierwsze wersje deweloperskie konsol miały trafić do twórców gier i jak to w takiej sytuacji bywa – od czasu do czasu dowiemy się czegoś, czego nie powinniśmy. Konsola działać ma na procesorze wykonanym w technologii 4nm, będąc podkręceniem podzespołów PS5. Oprócz ulepszonego CPU i GPU zobaczymy też szybszy przesył danych. Premiera w tym roku, najprawdopodobniej w listopadzie.

Czytaj też: Na Steam pojawiła się nienormalna gra. INDIKA to rosyjsko-polsko współpraca

Co z PlayStation 6? Również i nad tą konsolą rozpoczęły się pierwsze prace! Co ciekawe, trwają one już od roku. Dziś jeszcze wiele rzeczy nie jest ustanowionych i ostateczna moc CPU czy ilość pamięci RAM to stale temat eksperymentów. Podobnie jednak jak miało to miejsce przy okazji PlayStation 4 i PlayStation 5 – Sony podróżuje po świecie po studiach deweloperskich i wypytuje twórców gier z czym mają problem i jak mogą temu zaradzić po stronie hardware’u. Interesujące jest również to, że Sony myśli tylko o jednym producencie podzespołów – AMD. W przypadku PlayStation 5 brano pod uwagę więcej firm, jak np. NVIDIA, ale tym razem stawia się na autorów PS5. Japończycy mają zgłębiać bardziej tematy ray-tracingu i pathtracingu (w uproszczonej formie), uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji, która poprawić powinna to, jak rzeczywiste będą interakcje z NPC. Sony ma się marzyć zdecydowanie najmocniejsza konsola przyszłej generacji, która na półki sklepowe tafi w 2028 roku.