Wczesne wersje Assassin’s Creed
Gry wideo powstają przez lata. Jak wyglądają takie produkcje zanim ujrzymy je po raz pierwszy? Początkowo wszystko tworzy się jak najmniejszym kosztem, aby jak najszybciej osiągnąć grywalny stan, który pozwoli określić nam, czy to, co tworzymy ma jakikolwiek sens. Często genialne pomysły okazują się kompletnym fiaskiem, gdy już mamy okazję złapać za pada.
Czytaj też: Epic Games Store rozda polski cyberpunkowy hit!
Tak też powstają wszystkie gry z serii Assassin’s Creed, a deweloperzy testują przeróżne nowe rozwiązania gameplayowe. Jak jednak wyglądają te produkcje w tak wczesnym etapie? W końcu możemy to zobaczyć! Na nagraniach, które znajdziecie pod tym linkiem kryją się cztery produkcje:
- Assassin’s Creed 3 z 2010 roku, gdy gra była w fazie wczesnej przed-produkcji
- Assassin’s Creed IV Black Flag znane jeszcze podczas pre-alphy jako Assasssin’s Creed Golden Age
- Assassin’s Creed Origins w bardzo wczesnej wersji alpha z okresu 2014-2016
- Assassin’s Creed Syndicate z fazy wczesnej pre-alphy z 2013 roku, znane wtedy jako Assassin’s Creed Victory
Czytaj też: Fanowski remake Fallout 2, który oddaje klimat oryginału. Da się? Da się!
Dzięki filmikom nagranym lata temu przez deweloperów zobaczycie, jak prezentowało się pierwsze testowanie poruszania się po statkach w Assassin’s Creed 3 lub jak prezentowała się wczesna rozgrywka w Black Flag i Syndicate. Warto sprawdzić również pierwsze testy działania latającego towarzysza w Origins oraz zaśmiać się z prób stworzenia systemu jazdy powozami w Victory.
To, co też na pewno przykuwa uwagę, to czas tworzenia jednej odsłony serii. Niesamowite jest wiedzieć, że już pracowano nad Syndicate, które wyszło jako druga gra działająca na nowym silniku serii w momencie, gdy gracze dopiero mieli zagrać w Black Flag. Tak samo istnienie kolejnej rewolucji dla serii, Origins, w momencie, gdy Assassin’s Creed było jeszcze przed pierwszą rewolucją w postaci Unity, to coś co pokazuje, jak wrażenia z aktualnego stanu serii mogą różnić się wśród deweloperów i graczy. Gdy gracze zastanawiali się co dalej z serią, gdy Unity było początkowo bardzo zabugowne, Ubisoft był już kilka odsłon do przodu z całym planem działania.