Co Ubisoft ukrył pod ogłoszeniem Assassin’s Creed Shadows?

Ubisoft ujawnił wczoraj Assassin’s Creed Shadows. O grze zapewne wiecie już wszystko, ale to nie jedyne ciekawe informacje, które firma przekazała na swój temat czy o swoich nadchodzących produkcjach. Lub też… już nie nadchodzących.
assassin's creed shadows
assassin's creed shadows

Assassin’s Creed Shadows odwróciło Waszą uwagę

Ubisoft wraz z ujawnieniem Assassin’s Creed Shadows, udostępnił również wiele danych na temat korporacji oraz gier przez nich tworzonych. Przyjrzymy się temu, co mogło Wam umknąć.

Czytaj też: Słyszeliście o Call of Duty z 2026 i 2027 roku? To nieprawda

Ubisoft podsumował m.in. swoją falę zwolnień. Od września 2022 roku firma zredukowała zatrudnienie o 1700 osób. Powinno to się przełożyć na mniejsze koszty w okolicach 200 milionów Euro rocznie.

Jeśli chodzi o gry – Skull & Bones ma wykazywać się dużym zaangażowaniem graczy, zajmując drugi najlepszy wynik pod kątem dziennego czasu rozgrywki graczy w przypadku produkcji Ubisoft. Niestety żadne dane liczbowe nie są przedstawiane na poparcie tych słów.

Ubisoft nie zdecydował się też na podanie danych sprzedażowych Prince of Persia Lost Crown. Wiemy za to, że wciąż bardzo dużo osób zagrywa się w gry serii Assassin’s Creed oraz Rainbow Six Siege. Bez zaskoczenia – The Crew Motorfest radzi sobie lepiej niż The Crew 2. Szkoda, że nie wspomniano o odebraniu graczom The Crew 1. Planem Ubisoftu na rok fiskalny 2025 są premiery gier Assassin’s Creed Shadows, Rainbow Six Mobile, Star Wars Outlaws, The Division Resurgence, XDefiant i nieogłoszone tytuły.

Czytaj też: Wspaniałe wynalazki Doktora Huka trafiły do Hearthstone

Pozostając jeszcze przy serii z asasynami, oto jak prezentuje się pierwsza piątka najlepiej sprzedających się gier AC w USA, biorąc pod uwagę przychód w dolarach:

  1. Assassin’s Creed: Valhalla
  2. Assassin’s Creed 3
  3. Assassin’s Creed 4: Black Flag
  4. Assassin’s Creed: Odyssey
  5. Assassin’s Creed

Nad samym Assassin’s Creed Shadows pracują oddziały Ubisoftu o nazwach:

  • Belgrade
  • Bordeaux
  • Bucharest
  • Chengdu
  • Kyiv
  • Manila
  • Montpellier
  • Montreal
  • Odesa
  • Osaka
  • Pune
  • Quebec
  • Shanghai
  • Singapore
  • Sofia
  • Tokyo

Po cichu Ubisoft zkliwidował The Divison Heartland. Niezadowoleni deweloperzy już teraz opowiadają na X, że projekt początkowy był małym, bezpiecznym trybem battle royale do The Division 2, ale korporacja zmusiła zespół do znacznego rozbudowania tytułu. Teraz projekt zamknięto.

Ostatnią ciekawostką wartą odnotowania jest oficjalny podział dwóch silniku firmy – Anvil oraz Snowdrop. Deweloperzy narzekali, że nowe funkcje musiały pojawiać się w obu silnikach, choć czasem nie były to potrzebne rozwiązania, co zabierało masę czasu. Teraz oba narzędzia są rozwijane niezależnie.