Premiera Nintendo Switch 2 odbędzie się 5 czerwca 2025 roku
Czytaj też: Nvidia chwali się kolejnymi tytułami, które wpadły w łapy ich technologii
Wcześniej wspomniany niestandardowy procesor “zielonych” to w rzeczywistości układ NVIDIA T239, będący autorską implementacją architektury Ampere, a nie jedynie ulepszoną Tegrą. Przede wszystkim oferuje on osiem 64-bitowych rdzeni Arm Cortex-A78C (sześć dla gier, a dwa dla systemu) ze wbudowanymi rozszerzeniami kryptograficznymi, rezygnując przy tym z obsługi kodu 32-bitowego
Czytaj też: Nowe sterowniki Nvidia GeForce 576.40 WHQL. Sprawdź, co zmieniają
Taktowanie rdzeni w trybie przenośnym to 998 MHz, a po zadokowaniu wzrasta do 1101 MHz. Teoretycznie procesor NVIDIA T239 może osiągnąć maksymalne taktowanie 1,7 GHz w przypadku wymagających operacji lub przyszłych aktualizacji. Za grafikę w Switchu 2 odpowiada pełny układ Ampere GPU z 1536 rdzeniami CUDA. Jego taktowanie osiąga 1007 MHz w trybie dokowanym (ok. 3,07 TFLOPS) i 561 MHz w trybie przenośnym (ok. 1,71 TFLOPS).
Czytaj też: Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę VR, firma Pimax ma coś dla Ciebie
Podobnie jak w przypadku procesora, część zasobów procesora graficznego jest przydzielana funkcjom systemu operacyjnego, nieznacznie zmniejszając ilość dostępną dla aplikacji. Pamięć RAM została zwiększona do 12 GB LPDDR5X (podzielona na 2×6 GB) z przepustowością 102 GB/s (dock) i 68 GB/s (przenośny), z czego 9 GB jest dostępne dla gier. Japończycy zaimplementowali również dedykowany silnik dekompresji plików dla danych skompresowanych LZ4, odciążając rozpakowywanie zasobów z procesora w celu skrócenia czasu ładowania bez przegrzewania chipsetu. Konsola oferuje 256 GB pamięci UFS (rozszerzalnej do 2 TB microSD Express) i 7,9-calowy ekran LCD 1080p z HDR10 i VRR do 120 Hz (choć HDMI VRR na razie brak).