Mamy już pełną specyfikację Nintendo Switch 2. Czy jest rewolucja?

Do dzisiaj mnożyły się plotki i spekulacje na temat oryginalnej, przenośnej konsoli Nintendo Switch 2. Premiera tego wyczekiwanego urządzenia od japońskiego producenta zbliża się wielkimi krokami, planowana jest na 5 czerwca tego roku. Informacje o jego specyfikacji technicznej były kluczowe dla entuzjastów sprzętu i nie tylko. Nintendo po cichu potwierdziło szczegóły techniczne swojej hybrydowej konsoli nowej generacji, Switch 2, ujawniając między innymi specyfikacje niestandardowego procesora Nvidia.
Mamy już pełną specyfikację Nintendo Switch 2. Czy jest rewolucja?

Premiera Nintendo Switch 2 odbędzie się 5 czerwca 2025 roku 

Czytaj też: Nvidia chwali się kolejnymi tytułami, które wpadły w łapy ich technologii 

Wcześniej wspomniany niestandardowy procesor “zielonych” to w rzeczywistości układ NVIDIA T239, będący autorską implementacją architektury Ampere, a nie jedynie ulepszoną Tegrą. Przede wszystkim oferuje on osiem 64-bitowych rdzeni Arm Cortex-A78C (sześć dla gier, a dwa dla systemu) ze wbudowanymi rozszerzeniami kryptograficznymi, rezygnując przy tym z obsługi kodu 32-bitowego

Czytaj też: Nowe sterowniki Nvidia GeForce 576.40 WHQL. Sprawdź, co zmieniają 

Taktowanie rdzeni w trybie przenośnym to 998 MHz, a po zadokowaniu wzrasta do 1101 MHz. Teoretycznie procesor NVIDIA T239 może osiągnąć maksymalne taktowanie 1,7 GHz w przypadku wymagających operacji lub przyszłych aktualizacji. Za grafikę w Switchu 2 odpowiada pełny układ Ampere GPU z 1536 rdzeniami CUDA. Jego taktowanie osiąga 1007 MHz w trybie dokowanym (ok. 3,07 TFLOPS) i 561 MHz w trybie przenośnym (ok. 1,71 TFLOPS).

Czytaj też: Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę VR, firma Pimax ma coś dla Ciebie 

Podobnie jak w przypadku procesora, część zasobów procesora graficznego jest przydzielana funkcjom systemu operacyjnego, nieznacznie zmniejszając ilość dostępną dla aplikacji. Pamięć RAM została zwiększona do 12 GB LPDDR5X (podzielona na 2×6 GB) z przepustowością 102 GB/s (dock) i 68 GB/s (przenośny), z czego 9 GB jest dostępne dla gier. Japończycy zaimplementowali również dedykowany silnik dekompresji plików dla danych skompresowanych LZ4, odciążając rozpakowywanie zasobów z procesora w celu skrócenia czasu ładowania bez przegrzewania chipsetu. Konsola oferuje 256 GB pamięci UFS (rozszerzalnej do 2 TB microSD Express) i 7,9-calowy ekran LCD 1080p z HDR10 i VRR do 120 Hz (choć HDMI VRR na razie brak).