Nvidia chwali się 125 tytułami gier z technologią DLSS 4 

Jeśli zostawimy plotki i spekulacje na temat kart graficznych RTX 50 SUPER, to wyjdzie nam, że premiera ich nowej serii dobiegła końca, ale oczywiście nie oznacza to końca rozwoju ich świetnej technologii. Ostatnio na stronie producenta, firma pochwaliła się, że ich najnowszy wynalazek, czyli Multi Frame Generation jest już dostępna w ponad 125 grach i aplikacjach.  
Nvidia chwali się 125 tytułami gier z technologią DLSS 4 

Podczas Computex 2025 Nvidia ogłosiła, że kolejne 10 tytułów otrzyma wsparcie DLSS 4 w dniu premiery, w tym 7 jeszcze w tym miesiącu 

Od premiery kart graficznych RTX serii 50 i technologii DLSS 4 z Multi Frame Generation pod koniec stycznia, z początkowym wsparciem dla 75 gier i aplikacji, minęło niewiele czasu. W marcu grupie zielonych udało się przekroczyć próg 100 obsługiwanych tytułów, a obecnie DLSS 4 jest dostępny w ponad 125 grach. Firma chwali się, że ten wynik osiągnęli w dwa lata szybciej niż poprzednik DLSS 3, co oznacza, że DLSS 4 jest najszybciej rozwijającą się technologią gamingową Nvidii.

Tym razem omawiana technologia, wraz z poprzednimi, trafi do: DOOM: The Dark Ages, F1® 25, FBC: Firebreak, inZOI, LIGHT OF MOTIRAM, MindsEye, NARAKA: BLADEPOINT, Portal with RTX, RoadCraft, Splitgate 2, WUCHANG: Fallen Feathers oraz w aplikacjach dla twórców: Chaos Enscape i Autodesk VRED. Poniżej przedstawię szczegóły.

Czytaj też: Jedna podwyżka to za mało? Sony rozważa następne 

Crimson Desert 

Już w dniu premiery, Crimson Desert zaoferuje pełne wsparcie dla DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution oraz NVIDIA Reflex. Dodatkowo, gra zyska jeszcze więcej na jakości efektów świetlnych dzięki ray tracingowi.

DOOM: The Dark Ages 

Nvidia współpracuje z id Software, aby zoptymalizować grę DOOM: The Dark Ages dla kart graficznych GeForce RTX. Dzięki temu już teraz oferuje DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution oraz NVIDIA Reflex. Dodatkowo, w czerwcu gra otrzyma aktualizację wprowadzającą path tracing wyłącznie na PC. Ta technologia poprawia jakość oświetlenia, odbijając szczegóły na powierzchniach. Nvidia wykorzystuje Spatial Hash Radiance Cache (SHaRC) oraz Shader Execution Reordering do efektywnego obliczania path tracingu. Do denoisingu (usuwania szumów) w path tracingu używany jest DLSS Ray Reconstruction, technika oparta na sztucznej inteligencji, generująca obrazy o wyższej jakości i stabilności.

F1® 25 

W komputerowej wersji gry wprowadzono path tracing, co znacząco poprawia realizm oświetlenia i immersję, sprawiając, że odbicia są bardziej realistyczne, a ogólna jakość obrazu ulega poprawie. Dodatkowo, użytkownicy kart graficznych GeForce RTX mogą aktywować technologię DLSS Ray Reconstruction, która zastępuje tradycyjne algorytmy odszumiające w path tracingu i ray tracingu, zwiększając ich dokładność i stabilność. Posiadacze modeli z najnowszej serii GeForce RTX 50 mogą skorzystać z DLSS 4 z Multi Frame Generation dla zwiększenia wydajności, a użytkownicy GeForce RTX serii 40 z DLSS Frame Generation. Wszyscy posiadacze kart GeForce RTX mogą używać DLSS Super Resolution do poprawy wydajności i jakości obrazu. Technologia NVIDIA Reflex zmniejsza opóźnienia, zwiększając responsywność sterowania.

Czytaj też: Kradzież kont Steam wyjaśniona. Nie musisz już się bać 

FBC: Firebreak 

Grupa zielonych już wcześniej potwierdziła, ale przypomina, że FBC: Firebreak w momencie premiery będzie oferować kompleksowe wsparcie dla DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Ray Reconstruction, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, DLAA i NVIDIA Reflex. Dzięki temu, w połączeniu z zaawansowanymi efektami pełnego śledzenia promieni, porównywalnymi z tymi z Alan Wake 2, gracze PC będą mogli cieszyć się znacząco ulepszoną jakością obrazu.

Dune: Awakening 

Tytuł ten zadebiutuje 5 czerwca w ramach wczesnego dostępu dla posiadaczy edycji Deluxe i Ultimate, natomiast 10 czerwca nastąpi ogólna premiera. Gra od początku będzie w pełni wspierać technologie DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution oraz NVIDIA Reflex. Co przy tak dynamicznej i pięknej grze z pewnością się przyda.

inZOI 

Już od sierpnia gra zyska obsługę technologii DLSS Frame Generation i DLSS Super Resolution, a także integrację DLSS 4 z technologią Multi Frame Generation, co jeszcze bardziej przyspieszy liczbę klatek na sekundę dla graczy korzystających z kart GeForce RTX serii 50.

LIGHT OF MOTIRAM 

Od momentu wydania, będzie ona zawierać domyślne wsparcie dla technologii DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation i DLSS Super Resolution, co przyspieszy wydajność i zminimalizuje opóźnienia komputera, zapewniając graczom korzystającym z kart GeForce RTX najlepsze możliwe wrażenia.

MindsEye 

Na premierę MindsEye będzie obsługiwać technologię DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution i NVIDIA Reflex, dzięki czemu gracze korzystający z kart ze stajni RTX będą mogli cieszyć się najlepszymi możliwymi wrażeniami już od pierwszego dnia użytkowania.

NARAKA: BLADEPOINT 

Popularny Battle Royale wzbogaci się o dodanie DLSS Super Resolution, DLSS Frame Generation, NVIDIA Reflex i DLSS 4 z Multi Frame Generation. 24 Entertainment udoskonala teraz NARAKA: BLADEPOINT, dodając do niej pełny ray tracing, znany również jako path tracing, oraz DLSS Ray Reconstruction, co nastąpiło 22 maja.

Czytaj też: Nvidia chwali się kolejnymi tytułami, które wpadły w łapy ich technologii 

Portal 

Ta stara, ale wciąż wciągająca gra po aktualizacji, która jest już dostępna na Steamie, uzyskała renderer neuronowy z RTX, aby zapewnić jeszcze lepszą wydajność i jakość obrazu. Dodatkowo, oferuje teraz natywną integrację DLSS 4 z Multi Frame Generation, podczas gdy DLSS Frame Generation zostało ulepszone do najnowszego modelu AI, a DLSS Ray Reconstruction zostało ulepszone do nowego modelu Transformer AI.

Dodatkowo, ta najnowsza wersja gry Portal with RTX wprowadza technologię RTX Neural Radiance Cache (NRC), neuronowy shader wykorzystujący sztuczną inteligencję do szacowania pośredniego oświetlenia. Dostępna na wszystkich kartach graficznych GeForce RTX, NRC śledzi ograniczoną liczbę promieni świetlnych i wykorzystuje sieci neuronowe do wnioskowania o wielu promieniach i odbiciach. AI systemu NRC uczy się w czasie rzeczywistym podczas gry, optymalizując pośrednie oświetlenie dla konkretnej sceny, w której znajduje się gracz.

RoadCraft 

Tytuł ten pojawił się 20 maja z domyślnym wsparciem dla generowania klatek DLSS, DLSS Super Resolution (wykorzystującego nasz najnowszy model Transformer AI) i DLAA. DLSS 4 z Multi Frame Generation będzie można włączyć za pomocą funkcji NVIDIA DLSS i zostanie on oficjalnie dodany do gry w niedalekiej przyszłości.

Splitgate 2 

Otwarta beta gry rozpocznie się 22 maja na platformach Steam, Epic Games Store i Windows. Gracze posiadający karty GeForce RTX mogą włączyć w tej wersji technologie DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution oraz NVIDIA Reflex, co ma na celu zmaksymalizowanie wydajności i zmniejszenie opóźnień, zapewniając szybkie i responsywne doświadczenie w tej strzelance pierwszoosobowej.

Tang Legend: Silent Strings 

Tym razem coś innego, ponieważ Tang Legend: Silent Strings wykorzystuje technologię NVIDIA ACE Audio2Face-3D do generowania wierszy na koniec każdej misji. Wiersze te podsumowują działania gracza, są czytane i synchronizowane z ruchem warg postaci Storytellera sterowanej przez AI. Tworzy to unikalny, czterowierszowy występ, który dramatyzuje przebieg misji gracza. Jak dla mnie jest to coś niesamowitego.

WUCHANG: Fallen Feathers 

Na premierę WUCHANG: Fallen Feathers jeszcze trochę poczekamy, aż do 24 lipca, ale będzie ona zawierać gotowe wsparcie dla technologii DLSS 4 z Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution i NVIDIA Reflex, co zwiększy wydajność i zminimalizuje opóźnienia na komputerze, zapewniając graczom korzystającym z kart GeForce RTX najlepsze możliwe wrażenia.

Na koniec coś nowego, ponieważ grupa zielonych rzadko chwali się programami, ale Chaos Enscape i Autodesk VRED dodają obsługę DLSS 4 dla szybszej i wyraźniejszej wizualizacji, co z pewnością przyspieszy procesy.